2021
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 | Lorenz, Anja: Frei lizenzierte Bildungsmaterialien (nicht nur) von der TH Lübeck. In: Helmkamp, Kerstin; Schütt, Rüdiger; Stockhusen, Sabrina (Hrsg.): Offen und vernetzt für alle: Beiträge zur Open-Access-Roadshow Schleswig-Holstein, S. 57–61, Universitätsverlag Kiel, Kiel, 2021, ISBN: 978-3-928794-59-6. @inbook{Lorenz2021c,
title = {Frei lizenzierte Bildungsmaterialien (nicht nur) von der TH Lübeck},
author = {Anja Lorenz},
editor = {Kerstin Helmkamp and Rüdiger Schütt and Sabrina Stockhusen},
url = {https://macau.uni-kiel.de/receive/macau_mods_00001137
https://doi.org/10.38072/978-3-928794-59-6/p7
https://doi.org/10.38072/978-3-928794-59-6},
doi = {10.38072/978-3-928794-59-6/p7},
isbn = {978-3-928794-59-6},
year = {2021},
date = {2021-03-03},
booktitle = {Offen und vernetzt für alle: Beiträge zur Open-Access-Roadshow Schleswig-Holstein},
pages = {57–61},
publisher = {Universitätsverlag Kiel},
address = {Kiel},
abstract = {In dem Beitrag werden die Aktivitäten des Instituts für Lerndienstleistungen (ILD) der technischen Hochschule Lübeck (TH Lübeck) rund um freie Lernmaterialien beschrieben. Ausgehend von den Anfängen und ersten Experimenten wird dargestellt, wie die Öffnung selbst produzierter Lernmaterialien nicht nur die Sichtbarkeit und damit die Reputation des Instituts gesteigert hat, sondern auch zu neuen Partnerschaften und Projektförderungen führte.},
keywords = {coer16, higher education, L3T, LOOP, massive open online course (MOOC), moochub, mooin, OER-Fachexperten (OERexp), OERde, open educational ressources (OER)},
pubstate = {published},
tppubtype = {inbook}
}
In dem Beitrag werden die Aktivitäten des Instituts für Lerndienstleistungen (ILD) der technischen Hochschule Lübeck (TH Lübeck) rund um freie Lernmaterialien beschrieben. Ausgehend von den Anfängen und ersten Experimenten wird dargestellt, wie die Öffnung selbst produzierter Lernmaterialien nicht nur die Sichtbarkeit und damit die Reputation des Instituts gesteigert hat, sondern auch zu neuen Partnerschaften und Projektförderungen führte. |
 | Krohn, Dennis; Steinert, Farina; Lorenz, Anja: Entwicklung von LOOP2 – Mediawiki-basiertes Authoring-Tool für Hochschulmodule. Technische Hochschule Lübeck Lübeck, Whitepaper, 2021. @techreport{Krohn2021,
title = {Entwicklung von LOOP2 – Mediawiki-basiertes Authoring-Tool für Hochschulmodule},
author = {Dennis Krohn and Farina Steinert and Anja Lorenz},
url = {https://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.14743.29600},
doi = {10.13140/RG.2.2.14743.29600},
year = {2021},
date = {2021-03-02},
address = {Lübeck},
institution = {Technische Hochschule Lübeck},
abstract = {LOOP is a cloud-based authoring system that was developed in 2010 at the Institute for Digital Learning (ILD) at the Technical University of Lübeck (THL). It is used to produce interactive and didactically structured online learning content and does not require any special programming skills. It supports the development of online learning modules, especially in higher education. LOOP is based on the open source software Mediawiki, which has been adapted to the requirements of learning materials through several extensions and a new skins. The white paper describes the ongoing enhancement to LOOP2, in which new requirements from the perspective of learners, didactics and technology were identified and applied.},
type = {Whitepaper},
keywords = {learning content, LOOP, Mediawiki},
pubstate = {published},
tppubtype = {techreport}
}
LOOP is a cloud-based authoring system that was developed in 2010 at the Institute for Digital Learning (ILD) at the Technical University of Lübeck (THL). It is used to produce interactive and didactically structured online learning content and does not require any special programming skills. It supports the development of online learning modules, especially in higher education. LOOP is based on the open source software Mediawiki, which has been adapted to the requirements of learning materials through several extensions and a new skins. The white paper describes the ongoing enhancement to LOOP2, in which new requirements from the perspective of learners, didactics and technology were identified and applied. |
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